Kim Kardashian Kalah Populer dari William Shatner di Twitter

William Shatner is More Popular than Kim Kardashian in Twitter

Editor : Ismail Gani
Translator : Novita Cahyadi


Kim Kardashian Kalah Populer dari William Shatner di Twitter
Kardashian dan Shatner digunakan sebagai kontrol untuk mengetahui komentar positif dan negatif di Twitter (Foto & Data: MailOnline)

INILAH HASIL riset algoritma yang dilakukan University of Southern California yang menganalisis terhadap 64.000 komentar di Twitter tentang badan publik transportasi, serta departemen polisi, taman dan maskapai penerbangan.

Hal yang mengejutkan, algoritma yang sama mendapati bahwa William Shatner lebih populer daripada Kim Kardashian di Twitter.

Kardashian dan Shatner digunakan sebagai kontrol untuk mengetahui komentar positif dan negatif di Twitter.

Mantan bintang Star Trek mewakili komentar paling positif Twitter dari tokoh populer, dan paling negatif dari skala adalah almarhum pemimpin Al-Qaeda Osama bin Laden, seperti dilansir MailOnline.

THIS IS according to a study by the University of Southern California which algorithms to analyse 64,000 comments on Twitter about public transport agencies, as well as police departments, parks and airlines.

Surprisingly, the same algorithm found that William Shatner was more popular than Kim Kardashian on Twitter.

Kardashian and Shatner were used alongside villains as controls on the most positive and negative ends of comments.

The former Star Trek star  represented the most positive Twitter luminary and, on the negative end of the scale was the late al-Qaeda leader Osama bin Laden.