Bekal Makan Siang Anak di Sekolah Mestinya Begini....

Mother-of-two Delights Her Children Every Day with Incredibly Creative Lunches

Editor : Ismail Gani
Translator : Novita Cahyadi


Bekal Makan Siang Anak di Sekolah Mestinya Begini....
Foto2: MailOnline

UNTUK setiap orang tua yang berjuang untuk mendapat inspirasi untuk menyediakan kotak makan sekolah sehari-hari untuk anak mereka, mari kita lihat kreasi dari ibu dua anak, Lee Li Ming, dari Singapura.

Kreasinya mengejutkan 185.000 pengikutnya di Instagram, Ming membuat lebih dari 200 hidangan untuk kedua anaknya,  Ivan Tey, 12, dan Lucas Tey sembilan tahun. Dia terinspirasi karakter pinguin dan karakter Star Wars yang dibuat dari sushi, sup Snoopy dan mi Minion.

Pekan lalu, MailOnline mengungkapkan tentang kaum ibu dari seluruh dunia yang melakukan upaya ekstra-khusus untuk menyiapkan makan siang anak-anak mereka, dengan membuat kotak bento artistik untuk bekal makan siang anak mereka setiap hari di sekolah.

Namun ibu dua anak, dari Singapura, membuat kejutan luar biasa dengan menyiapkan bekal makan siang anaknya dengan sesuatu yang sangat kreatif.

Terutama, ia mengambil inspirasi dari karakter idola anak-anaknya yang ingin mereka lihat ketika makan siang di sekolah, tetapi Ming juga menjadi lebih kreatif karena ia  menjadi lebih berpengalaman, mendapatkan inspirasi dari dunia di sekelilingnya, juga:

"Saya mulai berkemas dengan kotak makan mereka, bersama dengan catatan makan siang," tulisnya di blog-nya tentang anak sulung yang menjadi awal inspirasinya pada 2011.

"Saya berharap dapat menghiburnya dan biarkan dia merasa kehadiran saya dan cinta melalui makan siang yang siapkan untuk mereka."

Sejak itu, Ming mulai membuat makan siang untuk kedua anak-anaknya, memotretnya sejak Agustus 2011, ketika dia mulai blog-nya, seperti dilansir MailOnline.

FOR ANY parent struggling to find inspiration while packing their children's daily school lunchbox, take a look at the creations of mum-of-two, Lee Li Ming, from Singapore.

To the amazement of 185,000 Instagram followers, Ms Ming has made over 200 incredible lunches for her two children, Ivan Tey, 12, and nine-year-old Lucas Tey. Ms Ming's food art includes penguins and Star Wars characters made from sushi, an elaborate Snoopy soup, and noodle Minions.

Last week, we revealed the mothers from around the world who put extra-special effort in to their children’s lunches, by creating intricate and artistic bento boxes for their little ones to open each day at school.

But this mother of two, from Singapore, wipes the floor with them for the most creative school meals yet.

Mainly, she takes inspiration from the characters her children would like to see in their lunches when they open them at school, but Ms Ming has also got more creative as she has become more experienced, drawing inspiration from the world around her, too:

‘I started packing him charabens, along with lunch notes,’ she writes on her blog about her first-born child starting nursery and missing her in 2011.

‘I was hoping to cheer him up and let him feel my presence and love through them.’

Since then, Ms Ming has started making her lunches for both of her children, photographing them since August 2011, when she started her blog.