Berita Foto Pelantikan Donald Trump sebagai Presiden AS ke-45

Donald Trump Officially Becomes the 45th President of the United States



DENGAN 1,453 kata-kata dan hanya 16 menit, pidato pelantikannya adalah yang terpendek sejak Jimmy Carter pada 1977. Dia lebih banyak mengucapkan jargon.

'Amerika yang utama,' mantra yang dipakainya pada masa kampanyenya untuk menuju Gedung Putih, akhirnya ambisi sang miliuner terwujud.

'Setiap keputusan pada perdagangan, pajak, imigrasi di luar negeri, akan dilakukan untuk melindungi pekerja Amerika dan keluarga Amerika," katanya.

Sumpah Trump sebagai penguasa Gedung Putih - yang disebutnya 'sumpah setia pada semua orang Amerika' - ini diwarnai demonstran anti Trump yang meniup peluit dan meneriakkan slogan-slogan dari kejauhan.

Kita tunggu bagaimana ke depan. Trump sudah mengucapkan sumpahnya. Dan Amerika kini memiliki pemimpin baru seperti dilansir MailOnline.

AT 1,453 WORDS and just 16 minutes long, his inaugural address was the shortest since Jimmy Carter's in 1977. His slogans were just as tight.

`America first,` a mantra that he put into common use as he campaigned for the White House, found some flesh on its bone Friday.

'Every decision on trade, on taxes, on immigration on foreign affairs, will be made to protect American workers and American families,' he said.

Trump's oath of office – which he called `an oath of allegiance to all Americans` – was marred by a protester blowing a whistle and another handful shouting muffled slogans in the distance.

But the moment passed. Trump spoke his vows. And America had a new leader. (Pictures of MailOnline)